Monday, May 20, 2013

It's Already 2013 !!

Assalamualaikum dan selamat petang

Taraa I'm Back... Bismillahirrahmanirrahim..

Sebagai permulaan penulisan baru dalam blog ni, aku nak mulakan penulisan ni dengan konklusi kehidupan aku di 2012. Memandangkan blog ni penulisan dia sampai bulan mac rasanya. Marilah mari mari mengundi eh eh eh -,-

Alhamdulillah. Sepanjang 2012 ini aku banyak belajar apa itu erti kehidupan sebenar. Perubahan manusia dari satu aspek ke aspek yang lain. Perubahan sosial kawan suasana belajar. Sangat berbeza. Ceh seperti kata-kata seorang yang sudah menamatkan dunia belajar di sekolah. Tak lama lagi okay. Penuh sabar menanti. Banyak ragam banyak perangai yang aku jumpa termasuk perangai pelik baru aku yang tak pernah aku lakukan. Eh? I'm being more matured i mean.

Gembira sedih kecewa duka lara tawa itu semua lumrah kehidupan. Ketabahan kekuatan keimanan menjelangnya usia yang matang ni perlu banyak diperbetulkan. Tingkatkan keimanan dalam era yang penuh pancaroba dan fatamorgana yang sentiasa melalaikan manusia. Aku tak berniat nak cerita semua pun kisah aku sepanjang tahun 2012 tu. Biasa je. Seperti tahun yang sebelumnya. Tak macam tahun ni pelbagai pengalaman baru and i'm so excited to write in this blog but wait assobarulminaliman.

Tempat luahan perasaan. Bukan tiada kawan untuk mendengar bukan tiada keluarga untuk memahami cuma sekadar luahan hati untuk diri sendiri mengimbau kembali kehidupan ni. I don't know why semenjak tahun 2012 aku rasa sangat jauh dengan kawan-kawan aku yang dulu we are in one group always in one table to share our problems. Bagi diorg mungkin kesibukan dan mungkin masing-masing ada hal sendiri. Mungkin. Think positive. Eh i'm strong enough to face it. Small matter. Lepas SPM pun aku rasa lagi jauh. Better aku prepare kan diri aku awal-awal supaya tak terasa asing nanti..

Cukuplah sampai sini. Orang cakap kenangan lama usah diingati. Tapi bagi aku, kisah lama tu boleh diingati untuk dijadikan teladan dan pengalaman untuk menjadi yang lebih matang dan baik. Alhamdulillah. Tahun 2013 menjelang kini. Dah pun 5 bulan pertama tahun 2013. And i'm happy with what i have now.. Okay see you later. Assalamualaikum

                          SELAMAT MENDUDUKI PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN


I miss you guys a lot. Goodluck buddies. 

Walau jarak yang jauh aku rasai tapi aku yakin korang akan ada dengan aku susah dan senang

walau korang tak baca pun sebab korang tak tahu pun aku ada blog, biarlah aku simpan di sini, luahkan disini.


assalamualaikum

No comments:

Post a Comment